• Speilvendt undervisning og digital eksamen - flopp eller framtid? 

      Bertheussen, Bernt Arne; Heimly, Finn Steinar (Conference object; Konferansebidrag, 2017)
      Handelshøgskolen ved UiT erfarer at speilvendt undervisning kan øke læringsutbyttet tilsvarende en halv bokstavkarakter og at strykeprosenten kan halveres. Speilvendt undervisning er en læringsform som ansvarliggjør studentene for egen læring ved at de løser relevante oppgaver i grupper med støtte i pensumlitteraturen, forhåndsinnspilte videoer og den kompetansen som medlemmene i gruppen besitter. ...
    • Speilvendte klasserom kan bidra til bedre akademiske prestasjoner i høyere økonomisk utdanning 

      Heimly, Finn Steinar; Bertheussen, Bernt Arne (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2016)
      En lærer på en handelshøyskole speilvendte klasserommet («flipped the classroom») på et stort innføringskurs i bedriftsøkonomi i et forsøk på å skape mer tilfredse førsteårsstudenter, redusere strykprosenten og oppnå bedre karakterer. I grove trekk fant speilvendingen sted ved at de tradisjonelle muntlige monologene (forelesningene) ble komprimert til spissformulerte videoer og distribuert til ...